Ana içeriğe atla

Kayıtlar

İkincil Veriler Nedir?

“ Bilgi veren, sorunu çözmemize ya da karar vermemize yardımcı olan her türlü bilgi ya da olguya veri adı verilir .” [1] Bir araştırmanın yapılabilmesi için verilere ihtiyaç duyulmaktadır. Araştırma öncesinde hangi verilere ihtiyaç duyulduğunun belirlenmesi gereklidir. İster nitel, ister nicel araştırma olsun gerekli olan verileri elde etme yöntemleri çeşitlilik göstermektedir. Örneğin kütüphane, deneyler, gözlemler, kurum ve kuruluşlardan verilerden elde edebilmek mümkündür. Burada önemli olan araştırma için kullanılan verilerin doğru olmasıdır. [2] Araştırma kaynakları ve kurumsal kaynaklar birbirinden farklılık göstermektedir. Araştırma raporları, geçmiş zamanda gerçekleştirilmiş araştırmaların raporlarını içermektedir. Oysa ki kurumsal kaynaklar dergiler, makaleler, gazeteler vb. yayınları içermektedir. Kaynaklar birincil veri ve ikincil veri kaynaklar olarak ayrılmaktadır. Birincil veri kaynaklarda yazar, olayın bizzat tanığıdır. Yazarın hayatta olup olmadığı önemli değildir. ...

Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi ve Dönüşümü

Pazarlama tarihi, insanlık tarihi kadar eskiye dayandırılmaktadır. 1850’li yıllardan itibaren pazarlama alanı birçok evrimleşme geçirmiştir. Kavramın evrimleşmesinin nedenleri; teknolojinin, özellikle internetin yaygınlaşması, globalleşmenin meydana gelmesi ve insanların eğitim alma sürelerinin artmasıyla bilinçlenmenin artması olarak gösterilmektedir. Bütün bu nedenler neticesinde dünya tek bir Pazar konumuna gelmiştir. İletişim araçlarının gelişimi ile iletişim artmış ve böylece pazarlama kavramı değişim sürecine girmiştir. Geleneksel pazarlama, üretim ve satış kavramlarına vurgunun yapıldığı bir dönemi kapsamaktadır. Geleneksel pazarlamanın temel amacı en uygun ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma karmasını oluşturmaktır. İşletme odaklı bir yaklaşım söz konusudur. Geleneksel pazarlamada ne kadar çok kişiye satış yaparsan o kadar iyi mantığı bulunmakta, dolayısıyla müşterilerin özellikleri, davranışları, yaklaşımları dikkate alınmamaktadır. Müşteri hep geri planda kalmaktadır. Çünkü ü...

Kurum İçi ve Kurum Dışına Yönelik Araçlar İçin Yazım İlkeleri

Bir halkla ilişkiler yazarının temel görevlerinden biri kontrol edilen ve edilemeyen bilgileri yönetebilmektir. Halkla ilişkiler uzmanı aynı zamanda yazılı iletişim kanallarına da hakim olmalıdır. Dolayısıyla reklam ve konuşma metinlerini yazabilmek için iyi bir genel kültür birikimine sahip olmak, dili etkili bir şekilde kullanmak gereklidir. Kurumların medya ile etkileşime geçtiği iletişim kanalları 3’e ayrılmaktadır. Bunlar basılı, elektronik ve sözlü iletişim kanallarıdır. Basılı medya, yazılı iletişim üzerinden gerçekleşmektedir. Yazılı iletişim, kurumların halkla ilişkiler faaliyetleri için en çok kullandıkları iletişim türlerinden biridir. Kurumların hazırlamış oldukları gazete, dergi, afiş, el ilanı, broşür, insört basılı iletişime verilebilecek örnekleri oluşturmaktadır. Bu örneklerin hepsi hedefledikleri kitlelere bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Yazılı iletişim; kalıcı olduğu, bir bütünlük sağladığı ve üzerinde değişiklikler yapılabildiği için sözlü iletişime oranla daha fazla...

Sermaye Birikimi

Sermaye stoku olarak da tanımlanan sermaye birikimi, bir üretimin belli bir zaman dilimindeki ürün ve hizmet üretebilme potansiyeli olarak adlandırılmaktadır. Üretim aşamasında faydalanılan biçimsel unsurların değerinin yanısıra eğitim, AR-GE ödemeleri gibi biçimsel olmayan unsurları da kapsamaktadır. Sermaye birikimi gelişen devletlerin iktisadi gelişmesinde büyük rol oynamaktadır. Marx’a göre ise, “Artı değerin sermaye olarak kullanılmasına ve tekrar sermayeye dönüştürülmesine sermaye birikimi” denilmektedir. Sermaye stokunun, teknolojik ilerlemeler ile yakından bir ilişkisi bulunmakta, istihdam artışı ile teknolojik ilerleme ve sermaye stok unsurları iktisadi büyümenin içinde yer alan önemli faktörler olarak tanımlanmıştır. Kavramın tanımı Adam Smith’e kadar gitmektedir. Smith’e göre uzmanlaşma ve iş bölümünün sağlanması için sermaye birikimi mutlaka olmalıdır. Sermaye birikimi bir ülkenin ekonomisi için öyle önemlidir ki birikimi sağlayan kurumsal oluşumların yıpranması...